Мы ВКонтакте

Стаття 182. Відповідальність перевізника за втрату або пошкодження контейнера

За втрату або пошкодження контейнера чи іншого пристрою відправника (фрахтувальника) перевізник несе відповідальність у таких розмірах:

1) за втрату контейнера чи пристрою - у розмірі його дійсної вартості з урахуванням фактичного зносу контейнера чи пристрою на момент його втрати;

2) за пошкодження контейнера чи пристрою - у розмірі дійсної вартості його ремонту в порту призначення, якщо ремонт не буде виконано перевізником самостійно або за власний рахунок до моменту здачі контейнера одержувачу.

Коментар:

В коментованій статті визначаються розміри відповідальності перевізника перед відправником (фрахтівником) за втрату чи пошкодження контейнера.

Контейнер визначають особливим видом тари. Застосування контейнерів дозволяє здійснювати перевезення безпосередньо від складу відправника до складу одержувача без проміжного збереження і сортирування. Контейнер - це також і транспортне обладнання, яке є достатньо міцним для багаторазового застосування, спеціально сконструйоване для полегшення перевезень вантажів без проміжної перевалки, сконструйоване з урахуванням необхідності кріплення та легкої обробки. Кожний новий контейнер до того, як він має бути допущений до експлуатації, проходить спеціальні випробування щодо типу конструкції або огляд на стадії виробництва.

Вимоги до застосування та порядку використання контейнерів для морських перевезень вантажів встановлено Правилами перевезення контейнерів морським транспортом (РД 31.10.23-89), затвердженими Міністерством морського флоту СРСР 02.01.90 р.

Перевізник несе відповідальність:

1) за втрату контейнера чи пристрою - у розмірі його дійсної вартості з урахуванням фактичного зносу контейнера чи пристрою на момент його втрати;

2) за пошкодження контейнера чи пристрою - у розмірі дійсної вартості його ремонту в порту призначення, якщо ремонт не буде виконано перевізником самостійно або за власний рахунок до моменту здачі контейнера одержувачу.