Мы ВКонтакте

Стаття 116(2). Порушення правил, що забезпечують безпеку експлуатації суден на внутрішніх водних шляхах

Проведення без належного дозволу водолазних робіт або недодержання правил подачі сигналів під час цих робіт, порушення порядку влаштування та обладнання запаней і лісових гаваней, влаштування частоколів та інших пристосувань для лову риби в неустановлених для цієї мети місцях без погодження з технічними дільницями шляху – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від чотирьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Знищення, пошкодження, зривання, самовільна перестановка плавучих і берегових засобів навігаційного обладнання, зв'язку і сигналізації, порушення правил тримання, експлуатації і встановленого режиму роботи навігаційного обладнання на мостах, греблях та інших гідротехнічних спорудах, встановлення без належного дозволу (погодження) знаків, споруд, джерел звукових і світлових сигналів, що створюють перешкоди в розпізнанні навігаційних знаків і сигналів, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Викидання за борт річкового або маломірного судна сміття та інших предметів - тягне за собою попередження або накладення штрафу від 0,5 до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

 

Коментар:

1.Ця стаття містить три склади адміністративних правопорушень, що загрожують безпеці руху на водному транспорті. Загальним об'єктом розглянутого правопорушення є суспільні відносини у сфері забезпечення безпеки експлуатації суден на внутрішніх водних шляхах.

2.Частина 1 статті містить склад, об'єктом якого є безпека руху на водному транспорті.

Об'єктивна сторона включає ряд дій, що можуть створити небезпеку для руху водного транспорту. До таких дій законодавець відносить: проведення без належного дозволу водолазних робіт або недодержання правил подачі сигналів під час цих робіт, порушення порядку влаштування та обладнання запаней і лісових гаваней, влаштування частоколів та інших пристосувань для лову риби в неустановлених для цієї мети місцях без погодження з технічними дільницями шляху. У цьому складі об'єктивна сторона характеризується не тільки дією (бездіяльністю), але й такими елементами, як місце - невстановлені місця, відсутність узгодження з уповноваженим органом або належним дозволом.

Суб'єктивна сторона: вина у формі умислу або необережності.

Суб'єктами розглянутого складу правопорушення є громадяни, яким виповнилося 16 років, і посадові особи.

3.Другий склад правопорушення (ч. 2 ст. 11 б2) посягає на безпеку руху на водному транспорті, а його безпосереднім об'єктом є встановлений порядок функціонування плавучих і берегових засобів навігаційного обладнання, зв'язку і сигналізації, навігаційного обладнання на мостах, греблях та інших гідротехнічних спорудах, навігаційних знаків і сигналів.

Об'єктивна сторона правопорушення виражена в таких діях, як знищення або пошкодження відповідних споруд або устроїв, зрив або установка без належного дозволу (узгодження) знаків, споруджень, джерел звукових і світлових сигналів, що створюють перешкоди в розпізнанні навігаційних знаків і сигналів, тобто приведення зазначених об'єктів у стан, при якому вони не можуть використовуватися за своїм призначенням без відповідного ремонту або відновлення.

Суб'єктивна сторона: вина у формі умислу або необережності.

Суб'єктами цього правопорушення можуть бути як громадяни, яким виповнилося 16 років, так і посадові особи.

4.Об'єктом складу, закріпленого в третій частині коментованої статті, є суспільні відносини у сфері екологічної безпеки.

Об'єктивна сторона виражається у викиданні за борт річкового або маломірного судна сміття та інших предметів.

Суб'єктивна сторона: вина у формі умислу або необережності.

Суб'єктами цього правопорушення можуть бути громадяни, яким виповнилося 16 років.