Стаття 116(2). Порушення правил, що забезпечують безпеку експлуатації суден на внутрішніх водних шляхах |
Проведення без належного дозволу водолазних робіт або недодержання правил подачі сигналів під час цих робіт, порушення порядку влаштування та обладнання запаней і лісових гаваней, влаштування частоколів та інших пристосувань для лову риби в неустановлених для цієї мети місцях без погодження з технічними дільницями шляху – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від чотирьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Знищення, пошкодження, зривання, самовільна перестановка плавучих і берегових засобів навігаційного обладнання, зв'язку і сигналізації, порушення правил тримання, експлуатації і встановленого режиму роботи навігаційного обладнання на мостах, греблях та інших гідротехнічних спорудах, встановлення без належного дозволу (погодження) знаків, споруд, джерел звукових і світлових сигналів, що створюють перешкоди в розпізнанні навігаційних знаків і сигналів, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Викидання за борт річкового або маломірного судна сміття та інших предметів - тягне за собою попередження або накладення штрафу від 0,5 до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Коментар: 1.Ця стаття містить три склади адміністративних правопорушень, що загрожують безпеці руху на водному транспорті. Загальним об'єктом розглянутого правопорушення є суспільні відносини у сфері забезпечення безпеки експлуатації суден на внутрішніх водних шляхах. 2.Частина 1 статті містить склад, об'єктом якого є безпека руху на водному транспорті. Об'єктивна сторона включає ряд дій, що можуть створити небезпеку для руху водного транспорту. До таких дій законодавець відносить: проведення без належного дозволу водолазних робіт або недодержання правил подачі сигналів під час цих робіт, порушення порядку влаштування та обладнання запаней і лісових гаваней, влаштування частоколів та інших пристосувань для лову риби в неустановлених для цієї мети місцях без погодження з технічними дільницями шляху. У цьому складі об'єктивна сторона характеризується не тільки дією (бездіяльністю), але й такими елементами, як місце - невстановлені місця, відсутність узгодження з уповноваженим органом або належним дозволом. Суб'єктивна сторона: вина у формі умислу або необережності. Суб'єктами розглянутого складу правопорушення є громадяни, яким виповнилося 16 років, і посадові особи. 3.Другий склад правопорушення (ч. 2 ст. 11 б2) посягає на безпеку руху на водному транспорті, а його безпосереднім об'єктом є встановлений порядок функціонування плавучих і берегових засобів навігаційного обладнання, зв'язку і сигналізації, навігаційного обладнання на мостах, греблях та інших гідротехнічних спорудах, навігаційних знаків і сигналів. Об'єктивна сторона правопорушення виражена в таких діях, як знищення або пошкодження відповідних споруд або устроїв, зрив або установка без належного дозволу (узгодження) знаків, споруджень, джерел звукових і світлових сигналів, що створюють перешкоди в розпізнанні навігаційних знаків і сигналів, тобто приведення зазначених об'єктів у стан, при якому вони не можуть використовуватися за своїм призначенням без відповідного ремонту або відновлення. Суб'єктивна сторона: вина у формі умислу або необережності. Суб'єктами цього правопорушення можуть бути як громадяни, яким виповнилося 16 років, так і посадові особи. 4.Об'єктом складу, закріпленого в третій частині коментованої статті, є суспільні відносини у сфері екологічної безпеки. Об'єктивна сторона виражається у викиданні за борт річкового або маломірного судна сміття та інших предметів. Суб'єктивна сторона: вина у формі умислу або необережності. Суб'єктами цього правопорушення можуть бути громадяни, яким виповнилося 16 років.
|